Week 1 - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van IvovanBalkom - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van IvovanBalkom - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Ivo van Balkom

15 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

De reis naar Sheffield begon voor mij zaterdag nacht op zondag ochtend (11-12 november).
We gingen vanaf Groesbeek naar het vliegveld in Keulen met de taxi, daarna gingen we met het vliegtuig naar Manchester. Vanuit Manchester zijn we met de taxi naar Sheffield gegaan waar we moesten verzamelen omdat we daar werden opgehaald door ons gastgezin.

Maandag 13 Nov zijn we naar Hillsborough College geweest en hebben daar een fittest afgelegd. Ook hebben 2 studenten lesgeven. Aan het einde van de dag hebben we masage lessen gehad van de Engelse studenten.

Dinsdag 14 Nov zijn we met de trein naar Chesterfield College gegaan. Dit was ong een halfuurtje reizen. Op Chesterfield College hebben we meegelopen met de les van een eerste jaars sport en bewegen klas. Ook hier hadden we een fittest. Daarna hadden we een lange pauze waarin we alles bal hebben gespeeld en ook Chesterfield in zijn gegaan. Toen we eenmaal weer terug waren hebben we kennis gemaakt met nog een andere klas van die College en hebben we met hun een circuit gedaan.

Woensdag 15 Nov begonnen we in de klas met een speurtoch / fototocht maken op papier, daarna zijn we lang bezig geweest met het registeren van een account voor de wifi maar dat verliep helaas niet soepel. Later die dag zijn we naar het Sheffield Wednesday stadion geweest waar we een rondleiding hebben gekregen. Vanuit het stadion zijn we naar een trampoline park geweest en daar was ik echt blij mee want ik vind trampoline springen echt te gek.

Donderdag 16 Nov hebben we in de ochtend een speech of presentatie gehad van de boks kampioen Johnny Nelson, dat was echt een super toffe ervaring.

Naar Hillsborough reizen duurt ongv 40 minuten en is voor ons niet moeilijk om te bereiken vanuit ons gastgezin.
Ik zit samen in een gastgezin met Jurgen en we hebben een leuke gastvrouw. Ze kan erg goed koken en is aardig. We hebben beide een eigen kamer en een 2persoons bed.

Vrijdag 17 Nov hebben we een boksles gehad van Junior Witter in zijn eigen gym. Dat was een cool en vette ervaring maar het was wel echt een hele zware training. Daarna zijn we naar de Meadowhall geweest dat is echt een heel mooi en groot winkel centrum.